sol och värme

Ja det vill jag lova dig. Kollade precis vädret i turkiet de kommande dagarna dit vi ska, alltså Cesme. Man såg fram till tisdag och det jag kan säga, STOR SOL och 29-31 grader.!!! :D Inget att klaga på. Va till och med varmare där än vad det skulle vara vid alanya fast det var väl ingen märkbar skillnad 1 grad nu när jag kollade igen men ändå. ;)
Aja, skit samma. Måster erkänna att man längtar dit. Ska bara sola och bada och inte lyfta ett finger. Jag ska vila min fot för nu gillar jag itne den och den gillar inte mig. Kan knappt göra nått utan att få ont. Men linda den och kyla funkar. Även knapra lite tabletter.

Sen hade vi ju korpen igår kväll. Var skit skoj och spela. Och denna gången kan jag faktiskt skriva spela och mena det. Vi spelade faktiskt fotboll. :) Dock förlora vi även denna men denna gången gjorde vi mål och det blev 2-3. Så det är bara att hoppas att vi fortsätter spela bra så kan det nog gå vägen eller ja vinna någon match. :) Vi är ju trots allt itne fotbollspsleareutan brottare. Hmm. Jag kanske ska prata för mig själv för det är många i laget som är bra. Men va fan. Vi är ett lag och ett lag är inte bättre än den svaga länken (alltså mig). :p Lr hur är det man säger?

Har haft en mycket trevlig dag idag. Sov hyffsat länge för att jag ska hålla mig vaken denna natten så gick upp vid en halv elva. Mickis ringer och vi bestämmer att laga lite lunch ihop framåt tolv och sen skulle vi motionera. Runt tolv var vi på kvantum och där var det någon slags mysdag med tipspromenad och grejer. Riktigt trevligt! Sen vägen förbi sigges och hyra nya Wallander som kommit ut på film. Hem och laga mat samtidigt som vi gluttar på filmen, vi båda hade sett den på bio men det var ju ett tag sen så man kom ju inte riktigt ihåg allt. Där efter en sväng till Elins esplanad för att kika linnen. Vollybollen närmar sig med stormsteg och det är dax att hitta outfit!!! Vi hitta ett passande förslag som vi ska framföra i morgon när vi förhoppningsvis träffar så många som möjligt! 
Duktiga som vi är så åker vi upp till berget. Smärta i foten så dfet blir endast en promenad för mig.5 km blir lagom men dock lockade 2,5 eftersom mörka moln såg ut att vara på väg men nej då jag knatar på. Efter 2,5 km ångrar jag mig. Det börjar hagla och regner står som spjut i backen. Underbart! Hade jag tagit den korta så hade jag ju vart framme och kunnat ta skydd men icke, på med luvan och fortsätt i ett raskt tempo. Det slutar efter ett litet tag men då var man ju redan helt genomblöt. 
En varm dusch var nästan det bästa av allt må jag säga. Så skönt när man vart nedkyld av regn och hagel. :)

Dagen avslutas hos mickis med mat och tv.
Och natten tillbringar jag på jobbet.! :)
I morgon blir det inte många timmars sömn. Det blir nog upp och hoppa vid elva. Halv tolv ska vi spela vollyboll. Dock måste jag nog sova lite mer under dagen sen för jag ska jobba på kvällen. Bogrensbaren, RÖDTORSDAG!!!! Syns vi där?? ;) (om inget blir ändrat som det lätt blir ibland för då finns risken att jag står på andra sidan baren).!

En sak till. Jag har blivit helt såld på dansarna som dansar bakom Alexander Rybak. Inte dåliga måste jag säga. Kolla på denna och kolla på dem. Jäklar säger jag bara. ;) Lite bra tränade!
Han är väl inte heller fel att titta på. Men men! Är man artist så är man!



Sen är ju denna damen oslagbar.
Sjukt snygg, helt underbar röst!
Och så många bra låtar!





Måste erkänna att jag är rätt tankspridd.
Gillar att ha koll på läget men tusan, det har jag inte just nu.
Ne om man ska göra lite nytta kanske.
Hoppas alla sover gott! :)

Kommentarer
Postat av: Mariell

Ja, jag är ju inte avundsjuk eller så, inte alls....:P



Och dansarna är helt sagolika, kolla länken jag la upp på facebook igår, helt fantastiska! :)



ha en trevlig resa nu utan mig...;)

2009-05-22 @ 01:10:07
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: Mariell

eller jag kan ju lika gärna lägga upp länken här med, så fantastisk härlig, kan titta på den hur mycket som helst:

http://www.vgtv.no/?id=22494

2009-05-22 @ 01:11:37
URL: http://reasontobe.blogg.se/
Postat av: josse

har redan tittat på den länken :)

2009-05-22 @ 11:57:22
URL: http://arrhenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0