underbara dagar!

Ja, nu kan vi säga att det är sommar. Svensk sommar är helt underbar när den är så här. Dock så ska man ligga vid någon sjö eller helst vid havet på kusten eller möjligvis vid någon pool så man kan svalka sig men jobbar man natt så får man gilla läget och ställa klockan gå ut och lägga sig på baksidan och sedan gå in och lägga sig ett par timmar igen för att sova så man orkar nästa natt. Man skulle väl kunna åka iväg till någon sjö men man är ju knappt människa när man sover lite.
Fast en eller kanske två timmar blev det nog i solen, riktigt gött även fast det inte syns.
På lördag är det vollyboll. :) Och på kvällen är man ledig och det petyder PARTY!
Vollybollen kommer väl gå sådär om man ser på de två träningarna vi haft (närvaron har vart på topp, jag och mickis har vart på båda annnars har nästan alla lyckats vara på en iag med undantag för 2-3 st). Och spelet påd essa träningar har vart en surv och möjligtvis någon som lyckades få över bollen sen raka vägen ner i sanden. Något passningsspel var det inte på tal om men men. Kul kommer vi ha och snygga kommer vi att va... ;)
På fredag blir det även en sväng till frissan, har ju en rätt snygg utväxt nu som jag tänkte trolla bort lite snyggt med en hjälp av en frisör.
Sen även snygga till form och längder :)

En och en halv natt kvar här då denna veckan och möjligtvis fredagen på depå. Hade kanske vart skönt att vara ledig då eftersom man ska hålla igång hela dagen efter med start halv nio hemma hos mig men vad gör man inte. Det är skoj att jobba plus att men tjnar pengar. Så sova får man göra en annan gång.
Just det, kollade smhi och det ser ut att bli riktigt bra väder på lördag. Det är lite kors i taket påd et du, detta är liksom tredje året vi är med och vi har inte hittills haft strålande väder någon gång. Första året var det precis kasst med regn, andra året var det växlande och nu då förhoppningsvist blir det super fint :)
Och en sak till. På lördag är det exakt ett år sedan jag stog i baren för första gången i mitt liv. Jag testa på och gick breve mikaela och fastna för det direkt. Lite annat än att stå i garderoben eller sitta i kassan.
Men nu trivs jag med det jag gör. Jag går runt. Allt från kassa, garderob, plock och bar. Kan inte ha det bättre. :)

Jaja, man kanske ska ta en sväng och göra kaffemaskin två. När man kan göra lite som man vill på jobbet så kan man ju ändra från natt till natt så man får variation. Jag brukar dock alltid göra samma och ta allt på en gång men idag så gjorde jag mer än hälften förut och nu har jag disk, en kaffemaskin och dammsugning kvar. Även  frukost och nattkörning men det räknar jag till morgon sysslorna. :)

Ha de gött nu allihop och hoppas de flesta sover gott. :)

Kommentarer
Postat av: KSena

Tredje gången gillt då med sol denna gång på er volleyboll. ;-)



Tycker det låter bra att du trivs bakom baren. :-) Kanske skall satsa på det? :-)

2009-06-25 @ 10:29:14
URL: http://kseenaa.livejournal.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0